Nowoczesny marketing to złożona i wielopłaszczyznowa dziedzina, wykorzystująca zdobycze wielu nauk i doświadczenia tysięcy osób. Podstawą tej branży nie jest wcale stworzenie atrakcyjnej, trafiającej do klienta reklamy, ale coś całkiem innego, z czego nie każdy może zdaje sobie sprawę: samo dotarcie do klienta. Dotarcie do klienta to absolutna podstawa, ponieważ żeby coś reklamować, trzeba mieć komu to reklamować. Tu z pomocą przychodzą bazy b2c, czyli bazy danych osobowych, opracowywane i zbierane przez wyspecjalizowane agencje. Jeżeli przedsiębiorca chce dotrzeć ze swoim produktem czy usługami do kogoś, kto jest nimi potencjalnie zainteresowany, musi posiadać wiedzę o tym, kto może takie zainteresowanie wykazywać. Bazy b2c pozwalają na odpowiednie wyprofilowanie targetu, a więc, posługując się bardziej zrozumiałym językiem, określenie grupy osób, które mogą być najbardziej zainteresowane danym produktem lub usługą.